Home / HÍR / A HÉV mostantól a MÁV-hoz tartozik, és elővárosi vasútnak hívják

A HÉV mostantól a MÁV-hoz tartozik, és elővárosi vasútnak hívják

Mivel a fővárostól a MÁV-csoporthoz került a HÉV – és elővárosi vasútként működik tovább –, így megnyílnak az uniós források a HÉV-vonalak fejlesztése előtt – mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára a köztévében csütörtökön.

Az államtitkár közölte: kormányzati döntés még nincs, ugyanakkor az olimpiára való felkészülés tervei között elsőként szerepel a ráckevei vonal felújítása.  Kitért arra is, hogy egy korábbi megállapodás alapján északon, a Budakalászt elkerülő útnál kétszintű kereszteződést alakítanak ki 2020-ig, ami a szentendrei HÉV forgalmát is javítja. A HÉV felújításáról a fővárosnál, illetve a BKV-nál korábban készített tervek közül mindet átveszik, amely készen van és hasznosítható – jelezte az államtitkár. A HÉV-vonalak szervezetileg az elővárosi vasúti rendszer részét képezik, de a nyomvonalak nem változnak – mondta Fónagy János.

A részvények átruházási procedúrája ugyan hosszabb időt vesz igénybe, de néhány hónap alatt lezajlik, és a Budapesti Helyiérdekű Vasút Zrt. (BHÉV) a MÁV-csoport teljes jogú tagjává válik. A társaság 98, három kocsiból álló szerelvénnyel látja el feladatait, a járművek átlagéletkora jövőre 42 év lesz, miközben eredetileg 30 évre tervezték azokat. A társaság öt vonalon (H5: Szentendre, H6: Ráckeve, H7: Csepel, H8: Gödöllő, H9: Csömör) végez elővárosi vasúti személyszállítást, a vonalak 40 százaléka Budapesten területén húzódik. A személyszállítási pályahálózat hossza 104 kilométer, amelyen tavaly 79 millióan utaztak. A legtöbb utas a szentendrei vonalon ingázik, amelyen a legforgalmasabb tanítási napon 87 ezren utaztak. A társaság 1200 munkavállalóval dolgozik.

 

Szerző: Huppa.hu, MTI
Forrás: Huppa

Olvasta már?

11 áldozatot követelt a Moszkván átvonuló vihar

Tizenegyen életüket vesztették, és hetvenen pedig súlyosan megsérültek egy Moszkván és az elővárosain hétfőn átvonuló …