Home / VÉLEMÉNY / Cs. Kádár Péter: A levehetős fedelű

Cs. Kádár Péter: A levehetős fedelű

Ezek után egyáltalán nem tisztelt Vasedény!

Történetünk azzal kezdődött, hogy életemben tán másodszor megpróbáltam a Vasedény webáruházából rendelni 1 db tűzálló edényt időszámításunk szerint (ha úgy tetszik, Krisztus után) 2017. július havának 19. napján.

A kísérlet kevéssé volt eredményes, mert a honlap – akkor még nem tudtam, hogy – szó szerint több ezer (!) sebből vérzik. Ehhez képest a BKK online jegyautomatája maga a tökély. Egyebek között 10 ezer forint fölött ingyenes házhoz szállítást lebegtet meg, majd amikor már csaknem 10 ezer forintnyi cucc van a kosárban, újabb tíz rugót kér. De nem engedi a jelszócserét sem, helyette két angol nyelvű felirat bukkan föl a honlapon.

Ezen a napon a honlap lassú is volt, bár lehet, hogy hazudok, mert a Vasedény illetékesei szerint meg gyors.

Segítségképpen felváltva hívtam a Vasedény ügyfélszolgálatának két telefonszámát, de a drótoson csak azt közölte a géphang, hogy a hívott szám nem elérhető, a mobilt meg a kutya sem vette föl. Ha szükséges, híváslistát tudok mellékelni.

A saját Facebook oldalamon nyilvánosságra hoztam a tapasztalataimat.

Eszembe jutott, hogy hátha van a Vasedénynek Facebook oldala. Valóban van, és azon Falicska Zsolttal tudtam csetelni.

Falicska Zsolt készségesen segített, intézkedett, így több órányi vesződségem végül sikerrel járt, és megrendelhettem a hőn áhított, levehetős fedelű edényt, meg még néhány cuccost, hogy éppen 10 rugó fölé kerüljek. Falicskának először a cseten, majd nyilvánosan is megköszöntem a segítséget. Ráadásul Falicska egy ajándékot is ígért.

Valami csoda folytán a nap végén sikerült mobilon is elérnem a Vasedényt – a beszélgetést törvényi kötelezettségéből adódóan vélhetően a Vasedény is rögzítette. Egy hölggyel beszélgettem, aki arról tájékoztatott, hogy szolgáltatót váltottak, ezért nem tudom őket elérni, de szól a szolgáltatónak, hogy gond van.

Mind Falicska, mind a hölgy ígéretet tett, hogy a honlap hibáit kijavíttatják. A hölgy azt is elmondta, hogy a honlapot naponta egyszer, minden este frissítik.

Falicska egyébiránt piszkosul berágott, mert én, idézve a hölgyet, a telefonszolgáltató váltást is megírtam a Facebookon.

Már azt hittem, minden rendben lesz, amikor tegnap, időszámításunk szerint (ha úgy tetszik, Krisztus után) 2017. július havának 26. napján, eszembe jutott, hogy még nem érkezett meg a csomag. Nem szokott ennyit késni, és egyébként is, ha valami gond van, ilyenkor vagy a webáruház vagy a szállító telefonálni szokott, sms-t küld, hogy mi a helyzet.

Ismét cseteltem hát Falicskával, mert a telefonos ügyfélszolgálat továbbra sem volt elérhető. Még azt is fölajánlottam a Vasedénynek, hogy adok kölcsön egy mobilt. Falicska erre a következőket írta:

„A csomagot 2017. július 24-én kézbesítette a DPD futárszolgálat a kért címre. A DPD tájékoztatása szerint a csomag átvételét elutasították. Erről kollégám át fogja küldeni a kapcsolódó dokumentumokat. Én nem tudom hogy Önnek miért nem sikerült rendelnie, miért nem éri el az ügyfélszolgálatunk mobil elérhetőségét, és miért nem veszi át a csomagot. De ezek után bármit is gondolnom felesleges, tegyen belátása szerint. Sértő megjegyzéseknek szerintem nincs értelme, (“adjak mobilt kölcsön”) helye, és ha megengedi én tartózkodnék is ettől. UI: amennyiben folytatni kívánja ezen levelezést, legyen kedves hivatalos úton: (info@vasedeny.hu) megtenni azt.”

Én nem kívántam volna folytatni ezen levelezést, ezért gondoltam, hátha sikerül elérni a telefonos ügyfélszolgálatot, hogy jegyzőkönyvet vehessünk föl.

Egy hölgy föl is vette a mobilt -– a beszélgetést törvényi kötelezettségéből adódóan vélhetően a Vasedény is rögzítette. A hölgy közölte, hogy a főnöke utasítására éppen most törölte a megrendelést.

Kértem, hogy csinálja vissza, mondta, nem lehet, mert már a pénzt is visszautalták. Mondtam, hogy szeretnék a főnökével beszélni, mondta, nem lehet, mert a főnöke szabadságon van. Meglepődtem ezen a kijelentésen, mert vagy a hölgy állított valótlant, vagy a főnöke sértette meg a törvényt, tekintettel arra, hogy a Munka Törvénykönyve szerint a szabadság ideje alatt tilos dolgozni.

Ha valóban törvénysértés történt, akkor kezdeményezem, hogy induljon munkáltatói eljárás Falicskával szemben, ha viszont a hölgy állított valótlant, akkor kérdezzék már meg tőle, mi késztette őt ilyen kijelentésre.

Szóvá tettem, hogy a futár engem nem hívott föl mobilon, hogy hozza a csomagot, holott a telefonszámomat ráírtam a megrendelésre. Ugyanis ha nem szól, akkor nem tud hozzánk bejönni. Ezért kértem a hölgyet, hogy küldje el annak a megrendelésnek a másolatát, ami alapján a DPD-t megbízták, mert ilyen problémám még sosem volt a DPD-vel.

Sérelmeztem azt is, hogy miért nem jó még mindig a drótos teló, és hogy miért nem veszik föl a mobilt. A hölgy azt válaszolta, hogy ő mindig fölveszi, ha ott van. Azt már nem kérdeztem meg, hogy mégis, hol a csudában lenne munkaidőben?

Kértem, hogy vegyen föl jegyzőkönyvet, mert nyilvánvalóan nem merő gonoszságból nem vettem át a cuccot, ha már kifizettem. A hölgy először megtagadta ezt, majd megígérte, hogy még tegnap visszahív.

Nem hívott vissza.

Ma 9 óra 20 percig sem hívott vissza.

Jóhiszeműen a következőkre gondolok: Lehet, hogy elfogyott az egység a mobiljáról, és Vasedénynek nincs pénze feltölteni a kártyát. Lehet, hogy lemerült a mobil akkumulátora, és az ügyfélszolgálaton számlatartozás miatt kikapcsolták az áramot, így nem tudta feltölteni a mobilt. Lehet, hogy belerohant egy fékezhetetlen óceánjáró az ügyfélszolgálat irodájába, és a hölgy súlyos sérüléseket szerzett, ami miatt hívásképtelen. Ezúton is mielőbbi gyógyulást kívánok neki.

Mindenesetre, késő este megpróbáltam újból megrendelni a cuccot, mert ezt a honlap elvileg lehetővé teszi. Gyakorlatilag nem teszi lehetővé. Az egyik tétel ugyanis időközben kifogyott. Ami természetesen nem igaz, hiszen ha az én rendelésemet törölték, akkor annak már ott kéne lennie a honlapon. Tehát az sem igaz, hogy esténként frissítik a honlapot. Sebaj, rendeltem mást, ajándék vélhetően nyista, nem baj, nem kell kegyet gyakorolni. Ki is fizettem a cuccot, mert én jóhiszemű vagyok, hátha az előző zseton rövidesen visszaérkezik a számlámra.

A rendelés közben újabb hibákat tapasztaltam. Például majdnem minden kattintást követően felugrik egy kérdés, hogy akarok-e pálinkafőzőt venni? És hiába nyomom a „nem” gombot, ezzel zaklatnak. Megragadom az alkalmat, hogy elmondjam: legutoljára néhai édesapám főzött pálinkát a hagyományos, kézműves módon, felturbózott kuktafazékban, ami akkor még illegális volt. Annyira, hogy nem is tudott róla senki, csak az egész utca bűzlött a párolmány illatától.

Itt, Hegyalján, különben is jóféle borokat iszunk, pálinkát legföllebb reggeli előtt egy stampedlival.

Szóval, kezdett érdekelni, milyen színvonalú is a honlap. Próbaképpen megnéztem a Vasedény honlapja nyitóoldalának forráskódját, és elképedtem. Összegányolt, amatőr vacak.

Hogy objektív képet is kapjak róla, a w3c segítségével ellenőriztem, hogy én látok-e rosszul, vagy ez tényleg ekkora okádék –e.

A w3c-re a honlap forráskódjának első sora, egy un. magyarázó jegyzet is hivatkozik: <!DOCTYPE html PUBLIC “-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN” “http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd“>

A w3c ellenőrző online programja a tartalmat nem, hanem csak azt nézi, hogy a honlapon van-e szintaktikai (“helyesírási”) hiba, és hogy melyik programsorban micsoda.

Ma reggel ismét lefuttattam, hogy dokumentálhassam is, mert hátha megint hazudok, ugye. Csak a nyitóoldalon 258 hibát talált a w3c validator, ebből 11 kellemetlenebb. Programozói szemmel nézve, lelkiismeretes munkával pillanatok alatt kijavítható hibák ezek, de látszik, hogy semmilyen folyamatos informatikai ellenőrzésen nem megy át a webáruház, a haver anélkül is fölveheti a dohányt. Még rosszabb, ha a programozó nem is csókos.

A további oldalak hibái miatt nem jelez – vagy rosszul jelez – egy csomó dolgot a lap, kínszenvedés eltávolítani valamit a kosárból, stb.

Egy szó, mint száz: a fentiek alapján ismételten megköszönöm Falicska Zsolt július 19-i segítségét. Kérem, hogy a további vizsgálatok során ezt tekintsék enyhítő körülménynek.

Kérem, hogy indítsanak teljes körű, átfogó vizsgálatot a webáruház működésével, annak honlapjával, az ügyfélszolgálattal, a telefonos problémákkal kapcsolatosan,

Kérem, vizsgálják meg, miért nem értesített a futárszolgálat telefonon? Hiszen én a Vasedénnyel vagyok jogviszonyban, nem a futárral.

Kérem, hogy a vizsgálatot a Vasedény tulajdonosa ne a webáruház dolgozóival végeztesse el.

Tájékoztatom a Vasedényt, hogy mint minden eddigit, ezt a levelemet is nyilvánosságra hozom.

Üdv: Cs. Kádár Péter
Sárospatak, 2017. július 27.

Szerző: Cs. Kádár Péter
Forrás: Huppa

Olvasta már?

A szabharc szintet lépett: kitört a padháború

A kétfarkúak már a funkcionáriusok idegein táncolnak a pingáló gerillaharccal. A pitiánerség netovábbja, ahogy országszerte …