Home / HÍR / Mi lesz még a Dunakanyarban a spiriközponton kívül?

Mi lesz még a Dunakanyarban a spiriközponton kívül?

A kormányhatározat szerint 70 település tartozik a Dunakanyar kiemelt turisztikai térséghez, ahol a következő években 35 fejlesztést terveznek 69,81 milliárd forint hazai forrásból származó támogatással.

Fejlesztik egyebek között

  • a Börzsöny kerékpárút-hálózatát (1,5 milliárd forint támogatással),
  • bővítik a börzsönyi kisvasutak útvonalait (2,28 milliárd forintból),
  • fejlesztik a dunai gyorshajózást (12,5 milliárd forintból),
  • a dobogókői kirándulóközpontot (1,5 milliárd forintból) és sípályát (0,98 milliárd forintból),
  • az esztergomi Szent István műemlékfürdőt (5 milliárd forintból),
  • a komáromi Monostori erődöt (0,3 milliárd forintból)
  • és a nagymarosi Duna-part környezetét (1 milliárd forintból).

A kormány egyetért azzal is, hogy

  • összekapcsolják Budapestet és Szentendrét a Bubi rendszerrel (1 milliárd forint),
  • továbbá újjáépítsék a szentendrei Duna korzót (2,6 milliárd forint),
  • fejlesszék a váci barokk belvárost (3 milliárd forint) és múzeumnegyedet (1 milliárd forint)
  • vagy például a visegrádi Lepence strandfürdőt (2 milliárd forint).

A fejlesztések között szerepel továbbá autós panorámapontok kialakítása (0,5 milliárd forint), gasztronómiai és borturisztikai mesterközpont kialakítása (0,50 milliárd forint) és az e-mobilitás élénkítése, töltőállomások létesítése a térségben (1 milliárd forint).

 

Nincs ki a két kerekük (vélemény)

Azt nem annyira értjük, miért kell egymilliárdot fordítani a Bubi kiterjesztésére, sőt, az sem egészen világos, hogy mit lehet még a Duna korzón építgetni 2,6 milliárdért. Amit nagyon is értünk, sőt, hetente tapasztaljuk, hogy Szentendrétől nincs tisztességes bringaút a Dunakanyarban. Szentendrén belül a 11-esen nem lehet bringával hajtani, a korzón meg kerülgetheted a korzózókat. Leányfaluig még csak-csak, de ott is szkanderoznak a sétálgatók a kerékpározókkal, a település végén meg egyszerűen ki kell hajtanod a 11-esre, hacsak nem tekersz keresztül a tiloson, vagyis a Vízmű területén. Eurovelo 6 útvonal Szentendre-Budapest közötti szakasza egyébként beleesik a kiemelt fejlesztésekbe. Az nem világos, hogy a jelenleg létező 2 db kerékpárút közül melyiket érinti a beruházás. S ha már bringa: velodrom épül az óbudai gázgyár helyén. Pontosan nem tudjuk, hány sportolót érint a nyilván nem olcsó beruházás, de ezt a pénzt akár költhetnék a nagyságrendekkel több embert érintő, tisztességes bringaút megépítésére.

Hárommilliárd a spirituális központra, amelyről senki sem tud

 

Szerző: Huppa.hu, MTI
Forrás: Huppa

Olvasta már?

Ferenc pápa: aggasztó Európában az idegengyűlölet – a katolikusok között is

Aggodalmát fejezte ki az Európában tapasztalható intolerancia, diszkrimináció és idegengyűlölet miatt Ferenc pápa pénteken, hangsúlyozva, …