Home / HOPPÁ! – a HUPPA.HU CIKKEI / Ókovács Szilveszter az Origóban tovább magyarázza Billy Elliot bizonyítványát

Ókovács Szilveszter az Origóban tovább magyarázza Billy Elliot bizonyítványát

A minden gyanús, ami nem gyanús és a mindenki meleg, akin pulóver van-színezetű ügyről mi is írtunk itt, akit érdekelnek az előzmények.

A 444 elolvasta a cikket, innen tudunk róla, mert – valljuk be – nem “forgatjuk” a lapot, ebben olvasható, hogy az Operaház igazgatója előző, kollégánk által is idézett írását “hirtelennek” nevezi.

Érvelése erőteljesen szabadkozás-ízű. Néhány remek mondat az origós cikkből:

Hiába deklaráltan homoszexuális a mű dalainak szerzője, Elton John, a balett-musical címszereplője, Billy nem meleg srác, ez félreérthetetlenül kiderül az előadásból .”
Billy haverja, a darabban egy darabig megjelenő mellékszereplő, Michael talán az lesz majd, de ez nem derül ki félreérthetetlenül az előadásból.”
Billy pajzsával sikerült utat vágnunk a közönyben, értő és elkötelezett családokat találni, akik még a kiadásokat is vállalják, és így leszünk képesek a Magyar Nemzeti Balett magyar utánpótlását – nem mára, de talán 15-20 év múlva – biztosítani.”
“…a szülők természetesen nem identitás-átnevelőbe adták a legféltettebb kincseiket, hanem művészetoktatásra, ezt módjukban áll ezerféleképp nyomon követni is, merthogy a balett és a tánc nem ab ovo homoszexuális műfaj.”
A Billyt eleve korhatárkarikával játsszuk.”
A Billy Elliot-produkció az Opera történetének egyik nagyszabású előadása, két szűk év alatt 90 ezren látták, és ami ugyancsak nem szokványos nálunk, csak a musicalek világában: és már tavaly ősztől nyereséget termel.”

A direktor hosszasan ecseteli a darab és az Operaház érdemeit. Jó olvasni, tényleg, csakhogy ezeknek a dolgoknak semmi közük ahhoz, ami történt. Valahol érezhette is, mert az írás a vége felé a megfelelő irányba kanyarodik, noha nem áll teljesen be az udvarba…

– a zenében nincs jobbos kvint vagy meleg terc, Csajkovszkij 1812-es nyitányának ropogása, Bernstein Tonyjának erkélyig szárnyaló vallomása, a Salve Reginát éneklő, guillotine alá menetelő apácák Poulenc művében, Barber vonósnégyese a doveri parton, Menotti Telefonjának idétlen Lucyje vagy Britten Háborús rekviemének fohászai bennem semmilyen idegen, nőies, elítélendő érzést nem keltenek;
– a balettban sincs balos battírozás vagy biszexuális grand jeté: egy Nurejev tehetséggel és megfelelő művészi eszköztárral éppúgy tudott meggyőző és férfias lenni, mint a mi Solymosi testvéreink vagy Apáti Bence.
– az átöltözés színpadi toposz, része a mimézisnek, igen ősi technika: operaszínpadon pedig darabideig nem fordulhattak elő nők, viszont sok kasztrált énekes létezett, így szerzők századokon át írták művek ezreit másik nem ruhájába öltöztetett szólista számára is.

Fotó: Pályi Zsófia/Magyar Állami Operaház

 

 

Szerző: 444.hu
Forrás: !!444!!!

Olvasta már?

A magyar mutyi csúcstörténete: eltűnt az egyetlen mammográfiás szűrőbusz

Csalás gyanújával ismeretlen tettes ellen nyomoz a rendőrség az Ikarus Egyedi (Ikarus EAG) által gyártott …