Home / Tag Archives: sajtóper

Tag Archives: sajtóper

Szele Tamás: Végképp eltörölni

Kérem tisztelettel, kollégák, hagyjuk abba ezt az egész sajtóügyet. Egyszerűen nem érdemes foglalkozni vele, ne írjunk többet. Írhatnék közhelyeket, miszerint mától minden másképpen volt, de az a lényeg, hogy ha így megy tovább, a megfelelő kapcsolatokkal bíró vagy önmagukban is nagy hatalmú emberek lazán töröltethetik a múltat, ellapátolhatják a tavalyi …

Megtekintés »

Pert nyert a Gyermekrák Alapítvány az Index ellen

A Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítéletében megállapította, hogy az Index.hu Zrt. 2013-ban és 2014-ben több cikkében megsértette a Gyermekrák Alapítvány Közhasznú Szervezet jóhírnevét. A valótlan állításokat számos médiafelület átvette az Indextől, és az alaptalan híreszteléseikkel jelentős kárt okoztak a rákos gyermekeket támogató szervezetnek. A jogerős ítéletet az Index kérelmére a Kúria …

Megtekintés »

Letöltendőt kértek az újságíróra, mert írni merészelt Farkas Flórián bűnszövetkezetéről

Bűnösnek találta a Pesti Kerületi Bíróság rágalmazás vétségében a Romnet újságíróját azért, mert az Országos Roma Önkormányzat volt gazdasági vezetőjének felelősségét is firtatta a “Híd a munkavilágába” programban, ahol több száz millió forintnak veszett nyoma – írja  Szőnyegalól blog. Farkas Flórián elnöksége alatt Bence Gábor Ireneusné volt az ORÖ pénzügyekért …

Megtekintés »

Gyurcsány pert nyert Habonyékkal szemben

Első fokon pert nyert a Ripost ellen Gyurcsány Ferenc – közölte a DK-ra hivatkozva a Népszava. A pártelnök azért tett jogi lépéseket, mert a “Habony-média hecclapja” azt állította, Gyurcsánynak a nyáron azért tört el a bokája, mert “túl sokat italozott”. A hírt több más kormányközeli médium is átvette, a pártelnök …

Megtekintés »

Pereket indít a Jobbik a Fidesz-barát médiumok ellen hírhamisítás miatt

A Jobbik több sajtóorgánum ellen is pert indít hírhamisítás miatt – közölte Dúró Dóra, a parlament kulturális bizottságának jobbikos elnöke keddi budapesti sajtótájékoztatóján. Mint mondta, “a fideszes médiabirodalom” Terry Black és Zuschlag János bevetése után a hírhamisítástól sem riad vissza, a TV2 pedig meghamisította Vona Gábor egyik nyilatkozatát a vágással. …

Megtekintés »

Atomper Londonban

Hát, megint sikerül házhoz menjünk a pofonért, ahogy a jelek mutatják, ráadásul könyörgünk is érte… a Financial Times beperlése akkora ötlet a magyar kormány részéről, mintha az amerikai a második világháború alatt presztízsokokból átállította volna a Manhattan-tervet gőzüzemre és szénből, vízből, valamint kazánból próbáltak volna atombombát csinálni. Robban az is, …

Megtekintés »

Csáky sajtója

Nem szalmája: sajtója. Jóllehet, korábbi írásainkban világosan kimutattuk, hogy komoly bajok vannak a magyar sajtó jogi környezetével, minimum ellentmondásosnak nevezhető ugyanis, és a gyakorlatban a törvények és jogszabályok értelmezése dönthet el egy-egy esetet, egyértelműen tehát nem bízhat meg a sajtómunkás saját jogi ismereteimben sem – de érdekel ez egyáltalán valakit? …

Megtekintés »

Pert vesztett Andy Vajna

A kormánybiztos Farkasházy Tivadar Heti hetesben elhangzott mondatait vette annyira zokon, hogy jogi útra terelte az ügyet. Másodfokon is elutasította a bíróság Andy Vajna személyiségi jogi keresetét – írja a Blikk. A producer két mondat miatt perelte be Farkasházy Tivadart, aki a Heti hetesben megkérdőjelezte Vajna szakértelmét a művészfilmek készítése …

Megtekintés »

A CBA perel a bérekről szóló cikkek miatt

A CBA szerint valótlan adatok jelentek meg a sajtóban a társaság munkavállalóinak béréről, ezért a kereskedelmi lánc, jó hírnevének megsértése miatt bírósági eljárást kezdeményez. A Figyelő című hetilap adatai szerint a CBA 134 ezer forint bruttó fizetést adott alkalmazottainak 2013-ban, ezzel a társaság juttatta a legkevesebb bért munkavállalóinak nyolc élelmiszer-kereskedelmi …

Megtekintés »